کتاب آموزش نرم افزار دیزاین بیلدر

0 1,155

آموزش نرم افزار دیزاین بیلدر

نرم‌افزار دیزاین بیلدر  برای مدل‌سازی ساختمان از جنبه‌های مختلف مثل فیزیک ساختمان (مصالح ساختمانی)، معماری ساختمان، دستگاه‌های سرمایشی و گرمایشی، سیستم روشنایی و غیره کاربرد داشته و قابلیت مدل‌سازی همه جنبه‌های ساختمان را دارد.  به‌جز مدل‌سازی بار گرمایشی و سرمایشی ساختمان، مصارف مختلف انرژی ساختمان از قبیل مصرف انرژی گرمایشی، سرمایشی، روشنایی، لوازم‌خانگی، آب گرم مصرفی و غیره را به‌صورت دینامیک مدل‌سازی می‌نماید.

این نرم‌افزار همچنین قابلیت محاسبه میزان روشنایی روز و حتی مدل‌سازی CFD  را دارد. نرم‌افزار مدل‌سازی دیزاین بیلدر با استفاده از فایل اقلیمی شهرهای مختلف ایران، محاسبات دریافت و اتلاف و مصرف انرژی را دقیقاً بر اساس شرایط اقلیمی محل قرارگیری ساختمان انجام می‌دهد.

نقش مؤثر این نرم‌افزار زمانی روشن‌تر می‌گردد که در طی مراحل طراحی و مدل‌سازی ساختمان، با اعمال تغییرات کوچک و بزرگ در طراحی، تأثیرات این تغییرات در میزان مصرف و یا صرفه‌جویی انرژی ساختمان و یا هریک از فضاها مشخص می‌شود. موتور مدل‌سازی این نرم‌افزار، EnergyPlus است که توسط دپارتمان انرژی آمریکا ساخته‌شده و از دقیق‌ترین نرم‌افزارهای موجود می‌باشد.

نرم‌افزار دیزاین بیلدر نه‌تنها از دقت زیادی در محاسبات برخوردار است، بلکه در مقایسه با دیگر نرم‌افزارهای مدل‌سازی موجود از قابلیت‌های زیادی برخوردار است. جدول زیر قابلیت‌های مدل‌سازی چند نرم‌افزار را با یکدیگر مقایسه می‌نماید و نشان می‌دهد که نرم‌افزار دیزاین بیلدر، نسبت به بسیاری دیگر از نرم‌افزارها از قابلیت‌های مدل‌سازی بسیار بیشتری برخوردار است.

 

کتاب آموزش نرم افزار دیزاین بیلدر

با بیانی ساده و کاربردی آماده چاپ می باشد.

در تاریخ مهر ۹۷ توسط انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی چاپ شد!

جهت تهیه کتاب کلیک کنید!

 

 

 

همچنین آموزش ها و نرم افزار های مرتبط با شبیه سازی انرژی از لینک های زیر می توانید دنبال کنید.

آموزش DesignBuilder

Revit یا Archicad ؟

نرم افزار eQUEST

نرم‌افزار Passive Solar

آموزش آنالیز نور در نرم افزار رویت

نرم افزار پلی سان (Polysun )

روش حیرت انگیز طراحان در استفاده از افزونه Sefaira برای آنالیز انرژی و نور!

نور روز دیزاین بیلدر – Daylight

پلاگین Sefaria در رویت

آموزش نرم افزار Climate Consultant

کتاب آموزش نرم افزار دیزاین بیلدر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.